Negarsoft’s

ژوئیه 3, 2008

تفاوت سیستم توزیع شده و شبکه کامپیوتری

Filed under: شبکه — negarsoft @ 6:38 ق.ظ.

خوب دوستان عزیز ترجیح میدم اولین مطلب در مورد بحث شیرین شبکه که مورد علاقه اکثر دانشجویان کامپیوتر است شروع کنم.اول از همه لازمه که به یک اشتباه رایج اشاره  کنم.

یک سیستم توزیع شده (distributed system) مجموعه ایست از چندین کامپیوتر مستقل ،که کاربر آنرا به شکل یک سیستم واحد و متناسب می بیند.در این سیستم ها معمولا یک لایه نرم افزاری (روی سیستم عامل ) بنام میان افزار(middleware) است، که مدل مورد نظر را پیاده سازی می کند.وب (world wide web) نمونه ای از یک سیستم توزیع شده است، که در آن همه چیز از دیدگاه کاربر یک سند(صفحه وب) به نظر می رسد.در شبکه کامپیوتری این تجانس مدل و نرم افزار وجود ندارد.کاربران به طور مستقیم با کامپیوتر ها در تماسند.هیچ کوششی برای ایجاد تجانس بین آنها صورت نمی گیرد.کاربر به روشنی تفاوت های نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتر ها را می بیند ، و اگر بخواهد برنامه ای را روی یکی از کامپیوتر ها اجرا کند،باید ابتدا وارد ان بشود(log in)  .در حقیقت یک سیستم توزیع شده نرم افزاری است که روی شبکه کار می کند.و تجانس و شفافیت آن توسط این نرم افزار تامین می شود. به همین دلیل تفاوت سیستم توزیع شده با یک شبکه بیشتر در نرم افزار(به ویژه سیستم عامل) نهفته است تا سخت افزار.

با این همه شباهت های زیادی نیز بین این دو وجود دارد.مثلا، سیستم های توزیع شده و شبکه هر دو به انتقال فایل نیاز دارند.تفاوت در این است که این کار را چه کسی انجام می دهد، سیستم یا کاربر.

خوب تا اینجا با تفاوت سیستم های توزیع شده و شبکه های کامپیوتری آشنا شدیم.اگر شما اطلاعات بیشتری دارید میتونین کامنت بزارین تا من به اسم خودتون به متن اضافه کنم.منتظر مطالب بعدی باشید.

 

مترسک مزرعه ی عشق، عقل است 

 

 

نوشتن دیدگاه »

هنوز دیدگاهی داده نشده است.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

بیان دیدگاه

ساخت یک وب‌گاه یا وب‌نوشت رایگان در WordPress.com.